Jong Schulen in actie op het Vlaams Jeugdcriterium

Afgelopen zondag stond de 2de fase van het Vlaams Jeugdcriterium op het agenda.

Voor fase 1 hadden onze jongste spelers gepast. Deze ging immers door in het verre West-Vlaanderen. Maar fase 2 was zo goed als een thuiswedstrijd. Deze ging door in de mooie sporthal van St-truiden waar voldoende speelruimte was om dit te organiseren.

Voor Schulen konden we rekenen op Matti, Tobe en Kobe.

Matti en Tobe speelden in de reeks pre-min 1.

Tobe werd onderverdeeld in een reeks met 9 spelers waardoor hij minstens 8 wedstrijden zou moeten spelen. Een hele opgave.

Tobe begon de dag goed met onmiddellijk winst. Helaas was de tegenstand de volgende wedstrijden wat sterker en bleef het bij deze ene overwinning. Met een klein beetje meeval had er ook een tweede overwinning in gezeten. Want er werd ook wel eens verloren met 2-3. Omdat Tobe niet bij de eerste vier van zijn groepje was, was voor hem de dag voorbij. Maar na 8 wedstrijden was dit niet zo erg. Het was een zeer goede leerschool.

Matti speelde in de andere reeks dan Tobe ook bij de pre-min 1.

Hij was ingedeeld in een groepje van 8. Ook Matti kan de dag afsluiten met één overwinning. Maar ook voor Matti had er meer ingezeten. Helaas ging hij een paar keer met 2-3 de boot in. Het zelfde verhaal als bij Tobe. Mattie was niet bij de eerste vier van zijn groepje waardoor ook voor hem de dag voorbij was.

We onthouden voor Matti en Tobe dat ze toch de hele dag het beste van zichzelf zijn blijven geven tegen soms toch wel heel sterke tegenstanders. Bij een volgende gelegenheid gaan ze deze ervaring zeker kunnen gebruiken.

Kobe speelde mee in de reeks van de benjamins en werd ingedeeld in een groep van 8. Op het eerste zicht leek dit de sterkste groep. Bij de benjamins is er een groot verschil in niveau. De ene wedstrijd werd vlot gewonnen en soms werd er al eens vlot verloren. Maar het eindresultaat mocht er zeker zijn. Door met 4 overwinningen te eindigen werd Kobe 4de in zijn reeks. Wat op zich al heel knap was.

Die 4de plaats gaf recht op nog meer wedstrijden, nl spelen voor plaats 5-8. Kobe moest het nu opnemen tegen de 3de van de andere reeks. Die wedstrijd kan hij in een spannende vijfsetter naar zich toe trekken.

Op naar de laatste wedstrijd :die voor plaats 5 of 6. Hier stond Daan Beerts (jullie lezen het goed, zoon van oud-speler Vanja) opnieuw te wachten. In zijn poule had Kobe nipt de duimen moeten leggen tegen Daan in een spannende vijfsetter. Maar in deze laatste wedstrijd was Daan een maatje te groot. 0-3, waarbij spijtig genoeg 2 setjes met zeer klein verschil verloren werden.

Kobe staat nu in de algemene rangschikking gedeeltelijk op de 8ste/9de plaats na 1 deelname op 2. Een ticket voor de finaledag is haalbaar als hij meedoet aan de 3de fase.

Met dank aan Jurgen om onze jeugd bij tornooi te begeleiden.

Het was fijn om nog eens een delegatie van Schulen op dergelijk tornooi aanwezig te zien. Hopelijk hebben spelertjes en ouders de smaak te pakken om in de toekomst aan meer van dergelijke tornooien deel te nemen.

Dus op naar Lille (prov Antwerpen) om daar de kleuren van Schulen te verdedigen op 14/4.

En wie weet hebben we dan sinds enkele jaren nog eens een speler van Schulen die mag/kan deelnemen aan de finaledag in Leuven. (de beste 8 van elke leeftijd)

Pepijn haalt BRONS op de Vlaamse kampioenschappen
Week 14: Onze heren A maken een kloofje