Pepijn haalt BRONS op de Vlaamse kampioenschappen

De Vlaamse kampioenschappen klassementen gingen dit jaar door in St Truiden - Wij konden drie spelers afvaardigen van onze club.

In de Vlaamse kampioenschappen wordt in de eerste helft altijd gespeeld in poules. Degene die de poule overleeft kan verder strijden in een tabel die start vanaf de kwartfinale. Om het podium te bereiken moet er een hele weg worden afgelegd.

Bij de heren C nam kreeg Senne Kiekepoos (C2) een stevige poule met 2 C0 en C4. Senne won twee matchen en verloor er eentje: dankzij deze knappe prestatie stootte Senne door naar de tabel. In de kwartfinale was de tegenstander echter te sterk.

Bij de heren B hadden we twee deelnemers: Matthias Vanvinckenroye en Pepijn Surmont beiden B2.
Matthias kwam in een sterke poule terecht met B0 en 2 B2. Hij won zijn poule zonder één nederlaag: dat beloofde voor het vervolg. In de kwartfinale won hij ook vlot tegen Nuyticnck K (B2) - daarna struikelde hij nipt in een belle tegen een B0-speler. Dat leverde Matthias een mooie 5° plaats op na deze sterke prestatie.

Pepijn kreeg ook een stevige poule voorgeschoteld met B0, B2 en B4. Met twee winstmatchen kon Pepijn ook doorstoten naar de tabel. In de kwartfinale versloeg Pepijn een B2 uit zandvoorde. Daarna volgde een zware tegenstander: Julien Meurant (B0): Pepijn zorgde voor een stunt en versloeg deze speler in een belle. In de halve finale werd de tegenstander nog sterker: Davy Vanvinckenroye. Davy was uiteraard wat te sterk. Daarmee bereikt Pepijn het podium bij de heren B: een hele sterke prestatie! Davy moest uiteindelijk in de finale het onderspit delven maar toch twee Limburgers op het podium bij de heren B.

Week 15: Heren B leiden pijnlijke nederlaag in topmatch
Jong Schulen in actie op het Vlaams Jeugdcriterium