Week 9: de week van de vrijetijdsspelers

Gelukkig kunnen we in onze club rekenen op heel wat vrijetijdspelers, want om met alle ploegen te kunnen spelen, waren er maar liefst 7 recreanten bereid om in te vallen.
Daar is de interclubleider uiteraard blij mee, maar tegelijk roept dit de vraag op of we met zoveel ploegen niet te hoog mikken.
De heenronde is wel gekenmerkt door heel wat uitval waardoor ook in de hoogste ploegen onze invallers constant “mogen” spelen.

Onze heren A trokken naar leider SOKAH die uiteraard twee maten te groot was. Zhang A14, B0, B0 en B2. In de eerste helft slaagde enkel Maxim erin om 2 matchen te winnen: 6 – 2. Daarna konden Jan, Vincent en Ward onze ploeg terug brengen tot 7 – 5. Nadien kon Jan er nog 8 – 6 van maken maar daarmee was ons liedje uitgezongen: 10-6: een logisch verlies.

Onze heren B trokken met Matthias, Pepijn, Dries en Floris naar het verre Gullegem. Hier kregen ze B4 en B6 tegen. Hier ging het vrij vlot van 3 – 5 naar 4 – 8. Dries maakt nadien 9 en winst binnen. Matthias en Pepijn zorgden voor 4 op 4: 5 – 11.
Volgende week thuis zal onze ploeg zware tegenstand krijgen met Astrid, met de tweede plaats in de ranking als inzet. Onze supporters zullen nodig zijn.

De C-ploeg trok met de anciens Jurek, Bruno, Laurent en Edwin naar Wemmel Hurricane: stevige tegenstand 2 B4, B6 en C2. Halfweg hadden onze mannen al afstand genomen: 3 – 5. Maar dan gingen Jurek, Edwin en Bruno in een belle onderuit: 6 – 6 en alles over te doen.
Edwin en Laurent zorgen dan met winst voor een gelijkspel: 6 – 8. In de slotronde ging Jurek in de belle onderuit: 8 – 8.

Als onze D-ploeg behoud wil bereiken in 1° provinciale, dan was winst tegen de laatste United D absoluut nodig. Jurgen, Victor, Senne en Jasper namen het op tegen C4, C6 en D4. De tegenstander was voor onze ploeg duidelijk een maatje te klein: 0 – 16 winst. Op naar United C volgende week met dezelfde inzet.

Onze heren E trokken met Jonas, Bert, Lune en Jeffrey naar Aarschot. Zij kregen hier D0 en D2 tegen.
Dat viel tegen, want halfweg had enkel Jonas kunnen winnen: 6 – 2.In de tweede helft deed Jonas dat nog eens over en dan kon Lune er ook twee winnen. Voor Jeffrey en Bert was het een offday: zij verloren wel een paar keer in de belle. 10-6 verlies was het verdict.

Onze F-ploeg lijkt al langer veroordeeld – nu was er wel een lichtpuntje want Stokrooie geeft in onze reeks algemeen forfait. Daardoor werd de match tegen Aarschot als voorlaatste belangrijker.
Wij waren echter al blij dat we konden spelen met Frank, Finn, Marcel en Brahim en dat tegen D6, E0 en E2: stevige tegenstand en op papier was de tegenstander alvast sterker.
Onze mannen konden gelijke tred houden tot 3 – 3, maar dan brak de veer en werd het 10-3.
Frank en Marcel wonnen er eentje en Brahim zorgde voor 2 winstmatchen: 10 – 6.

Onze G-ploeg trok met Arjen, Elke en Peter naar Alken: ook hier stevige tegenstand met D6, E0 en sterke E6. Op de koop toe viel in laatste instantie Eppo ziek, zodat wij met drie mochten ten strijde trekken. Halfweg 7 – 1 en uiteindelijk 13 – 3, maar er werd wel 4 keer een belle verloren.
Arjen, Elke en Peter wonnen er elk eentje.

Onze H-ploeg trok met Aras, Nicolas, Birgit en An naar Hoeselt. Zij kregen 4 E6 tegen.
Tot 4 – 4 hielde we gelijke tred, maar dan nam de tegenstander afstand. Er werden nog een paar belles verloren. Nicolas won er 3, Aras en Birgit 1. 11-5 was het resultaat.

Onze miniemen hebben de smaak van het winnen te pakken. Zij kregen Bilzen op bezoek met eens stevige ploeg: 2 E6 en NG. Mati, Liam en Tobe deden het prima: halfweg al 5-1 voorsprong en dan wonnen zij ook het dubbelspel. Onze jongens versloegen de 2 E6-spelers en ze wonnen dus overtuigend met 9 – 1: een knappe prestatie.

Week 10: De zon breekt door de wolken in Schulen
Week 8: Veel regen en donkere wolken boven TTC Schulen