Week 8: Veel regen en donkere wolken boven TTC Schulen

Op zaterdag stond er heel wat te gebeuren in de club. Alle ploegen moesten namelijk op zaterdag spelen, maar er was nog veel meer te beleven.
Vrijdag waren we al gestart met onze kringloopactie: we konden andermaal heel wat bruikbare spullen inzamelen zodat we hergebruik en recyclage kunnen ondersteunen. De kringwinkel had zaterdag een tent opgezet gelet op de regen in Schulen. Gelukkig zijn er toch nog wat mensen opgedaagd om spullen te leveren, maar het barslechte weer was niet uitnodigend om te komen: hopelijk treffen we volgende keer beter weer.

Tegelijk had ons jeugdbestuur de speculaasverkoop van deur tot deur gepland in Schulen.
Ook daarvoor was de opkomst, erg begrijpelijk, vrij zwak. Nochtans is onze speculaas nog altijd heerlijk en heeft die naam en faam verworven. Gelukkig hebben enkele spelers speculaas meegenomen voor verkoop bij buren en familie maar we zullen toch nog een tandje moeten bijsteken om de verkoop te laten slagen.

In competitie was het andermaal puzzelen met spelers die verhinderd zijn en zieken, gekwetsten. Bijgevolg waren er terug drie ploegen die noodgedwongen onvolledig moesten spelen.

Onze heren A kregen Braine op bezoek. De klassementen waren op papier gelijk, maar de tegenstander was erg sterk, wat ook blijkt uit hun klassement. In de eerste ronde al pech voor Jan door nipt verlies in de belle: 0 – 2. Ward en Maxim konden herstellen: 2 – 2.
Vervolgens gaat Jan in de belle opnieuw onderuit terwijl Matthias wint: 3 – 3.
Halfweg nog mooi gelijk. Nadien is een kantelpunt in de match dat Ward tegen Diouf verliest in de belle waarin hij 5 – 0 voor stond: 5 – 7 en vervolgens gaat ook Matthias in een belle onderuit: 5 – 9 en match gespeeld. Uiteindelijk 6 – 10: hier had toch iets meer ingezeten.
Tot overmaat van ramp wint Vedrinamur tegelijk tegen Tiège waardoor onze ploeg nu alleen laatste staat. Het wordt nog een moeilijke strijd om behoud.

De B-ploeg met Vincent, Pepijn, Klaas en Bruno namen het op tegen Geelse A met B2, B4 en B6.
Ondanks verschillende belles, die vooral door onze mannen werden gewonnen, ging het vrij vlot.
Van 6 – 2 naar 13-3 winst. Pepijn andermaal 4 op 4 en ook de andere spelers lieten slechts één steek vallen. Zo blijven we in de ranking mooi op plaats 2 kamperen.

Onze C-ploeg moest het doen met drie spelers: Jurek, Laurent en Floris.
Jurek is nog altijd goed op dreef en zo stond het halfweg gelijk: 4 – 4. En wij kwamen zelfs op voorsprong: 7 – 6.Jammer dat Floris in de belle met 11 – 13 onderuit ging: 7 – 7.
De laatste ronde zou dus beslissend zijn: Jurek haalt in een belle zijn 4° binnen, terwijl Laurent in het zand bijt eveneens in de belle met 10-12. Toch een sterke prestatie van onze mannen om met drie dit uit de brand te slepen, maar er had zelfs een overwinning ingezeten.

Onze D-ploeg trok met Jurgen, Edwin, Jasper en Victor naar Paal. Edwin was invaller, want hij is na een kwetsuur langdurig uit geweest: dat was duidelijk een gok maar het bleek een goed gok want halfweg was het 4 – 4 dankzij Jurgen en Edwin. We komen dan 6 – 4 achter. Vervolgens kan Victor zijn eerste winnen, maar Edwin verliest tegen Carna. Vervolgens kan ook Jasper bijna zijn eerste winnen, maar dat mislukt nipt in de belle. Resultaat 8 – 6: Hierin wint Edwin in de belle en Jurgen verliest: een pijnlijk 9 – 7 verlies en plots staan we in degradatiegevaar: Jammer.

De E-ploeg speelde ook een topmatch tegen Paal in 3°. Ook hier met handicap aan de aftrap want een zieke zorgde ervoor dat we speelden met Jonas, Stan, Jeffrey en Sem (E2) tegen D0 en D2.
Logisch dat dit voor Sem te zwaar was. Tot 3 – 3 gelijke tred, maar dan maakte Paal de kloof.
Dankzij Jeff, Stan en Jonas bleven we aanklampen tot 8 – 6. In de laatste ronde gingen zowel Jonas als Stan in de belle onderuit: jammer, op volledige sterkte hadden we hier kunnen winnen.

Nu zijn we 3° in de ranking.

De F-ploeg moest het doen met drie spelers: Nick, Karel en Finn en dat tegen D2, D4 en een ervaren E6 die duidelijk sterker was dan dit klassement. Finn had de eer kunnen redden maar hij verloor met 12-10 in de belle: 16-0 was het zware verdict.

Onze jeugd van de G-ploeg kreeg Hasselt op bezoek met E2, E4 en NG. Wij speelden met Ethan, Eppo, Kevin en met de hulp van Peter vanuit de vrijetijdscompetitie. We hielden gelijke tred tot 4 – 4. Peter en Kevin maakten dan de kloof: 6 – 4. Eppo zorgde voor 7 – 5 via een belle en nadien kon Kevin de 8 binnenhalen. Uiteindelijk kon Ethan de winst binnenhalen eveneens in een belle.
Onze ploeg staat daarmee 4° gelijk met de 2°.

Ook de H-ploeg moest met drie spelen: Arjen, Nicolas en Aras. St Truiden had stevige tegenstand: 2 E4 en 2 E6. Halfweg was het al duidelijk 1 – 7. Arjen kon 2 matchen binnenhalen en Nicolas eentje: 3 – 13

Onze dames, Nicole, Nele en Elke speelden een inhaalmatch tegen Smash Dolfijn die met een stevige ploeg opdaagden: B6, C4 en D0. Het werd al snel 1 – 5 en dan nog verlies in het dubbelspel.
Uiteindelijk kon Nicole de eer redden: 1 – 9

Onze miniemen Tobe, Mati en Jasper trokken naar Hoeselt waar zij het opnamen tegen E6 en NG.
De eerste ronde was voor onze spelers. Dan verloor Jasper tegen de E6, maar zorgde Mati voor een prima prestatie door zijn eerste E6 te verslaan. Maar ook Tobe en Jasper wonnen: 1 – 5.
Het dubbelspel werd wel verloren, maar uiteindelijk 3 – 7 winst: een knappe prestatie voor onze jongste spelertjes.

De week voordien deed onze jeugd het ook prima: Kobe Jansen won zijn reeks in de tweede fase van het provinciaal jeugdcriterium bij de bejanmins en ook Liam won zijn reeks bij de miniemen.
Knap gedaan!

Week 9: de week van de vrijetijdsspelers