Week 7: Heren A verliezen derby tegen Diest

In de derby tegen Diest mochten we niet rekenen op geschenken. Diest trad zoals te verwachten aan in zijn sterkste opstelling met A17 en 3 B0, waaronder Davy Vanvinckenroye, Florian Vanacker en Schultz. Wij traden aan met Jan, Ward, Matthias en Pepijn die ook eens kon proeven van 1° nationale.
Voor de supporters die niet konden aanwezig zijn, was het helaas niet mogelijk om de match online te volgen: het is merkwaardig dat een traditieclub als Diest er niet in slaagt om, net als Waalse clubs, het wedstrijdverloop online open te stellen: jammer. Het is toch duidelijk een mankement in onze sport dat dit niet algemeen kan worden toegepast zoals in alle grote sporten.
In de eerste ronde kon Jan winnen van Schults: 1-1, maar daar stopte het gelijkspel. Pepijn en Matthias verloren van Florian en de A-speler: 3 – 1. Vervolgens won Ward tegen Schultz, maar Jan verloor tegen Florian die sterk bezig is: hij won ze nl alle vier.
Halfweg was de situatie al duidelijk: 6 – 2. Vervolgens wint Matthias tegen Schultz en nadien moet Ward in de belle de duimen leggen voor Davy. Jan was duidelijk in goeden doen: hij klopt als enige de A-speler: 8 – 4. Tot slot weet Jan ook te winnen van Davy: sterke prestatie. Met 11 – 5 hebben we een logische uitslag. Voor onze heren A zijn er donkere wolken boven de ploeg want de volgende drie matchen zijn tegen drie toppers uit deze sterke reeks. Op de slotspeeldag van de heenronde tegen Vedrinamur volgt een levensbelangrijke match want wij zijn momenteel de twee potentiële dalers.

Onze heren B moesten het deze keer doen zonder Vincent en Pepijn. Klaas, Bruno, Dries en Floris kregen in Gierle 4 B6-spelers tegen. Het verliep aanvankelijk vrij goed: van 3 – 3 naar 3 – 5, maar dan sputterde de motor. 5 – 5 en 6 – 6. Dan leek de kans op puntenwinst te verdampen: 8 – 6.
Dries en Klaas speelden in de slotronde een belle, maar konden toch nog winnen zodat we toch nog een gelijkspel uit de brand slepen en onze gunstige positie in de ranking toch nog kunnen vasthouden.

Onze C-ploeg trok met 2 spelers van de D-ploeg, Jurgen en Senne samen met Laurent en Jurek naar Rooigem Gent. Daar was de tegenstand: 3 B6 en C0. Hier liep het opvallend vlot: halfweg had enkel Sem de tegenstand een match gegund: 1 – 7. Vervolgens verloor Senne nog eens in een belle: van 2 -8 ging het naar 2 – 12. Laurent en Jurgen speelden 4 op 4. Onze C-ploeg staat daarmee 3° in de rangschikking: prima!

De D-ploeg met Victor, Jasper, Jonas en Lohren kregen een koploper in hun reeks op bezoek.
Hoeselt daagde op met 2 C0 en 2 C2. Met 3 – 5 halfweg verloor Lohren nog een belle en zo werd het 3 – 7. Victor en Jasper knokten terug naar 5 – 7. Jonas won vervolgens zijn tweede match.: 6 – 8. We kregen onverwacht nog een spannende slotronde. Victor won in de belle en ook Jasper had in de belle uitzicht op winst, maar hij ging uiteindelijk eervol ten onder met 11 – 13. Een straffe prestatie van onze spelers tegen een veel sterkere tegenstander.

Onze heren E hoefden niet te spelen: Hechtel-Eksel gaf immers forfait.
De F-ploeg kreeg bezoek van Hasselt. Hier hadden we een primeur: Tom Jansen(E0) speelde een eerste keer mee in deze ploeg in 3° provinciale samen met Nick, Niels en Karel. De tegenstand was stevig D0, E0 en E2. Halfweg stonden we 2-6 in het krijt. Nadien zorgde Tom voor een kleine stunt door de kopman van Hasselt te verslaan. Uiteindelijk een logisch verlies met 4 -12.

Onze G-ploeg trok vrij sterk naar Bilzen met drie E2: Ethan, Finn, Sem en Kevin. De tegenstand leek minder sterk met E2, 2 E4 en E6. DE verrassing zat echter bij de E6 die 4 op 4 won: dat heet dan iemand die ondergeklasseerd is. Onze jeugd hield gelijke tred tot 4 – 4, maar dan zorgde de tegenstander voor de kloof die ze nadien verder uitdiepten. Het werd 10-6. Sem was deze keer in prima vorm met 3 op 4 terwijl Finn een offday kende.

Onze jeugd van het H-ploeg moest met drie spelers ten strijde trekken tegen Herckenrode.
Ze kregen 4 E6 tegen.
Wij hielden gelijke tred tot 4 – 4, maar dan wonnen onze spelers alle drie op een rij: 4 – 7 en nadien deden zij het nog eens over: met drie winnen met 6-10 is een knap resultaat. Nicolas en Arjen wonnen 4 op 4 en Aras 2 op 4

Onze dames trokken naar Gent waar zij B6, C6 en D0 tegen kregen. Andermaal een zware brok voor Nicole, Elke en een nieuwkomer: recreant An Houtmeyers debuteerde in landelijke als NG.
Zij kon zelfs een setje meepikken: knap. Nicole kon de eer redden en dus een logische 9 – 1 nederlaag.

Onze cadetten waren vrij en de miniemen kregen 2 spelers uit Hasselt: E6 en NG.
Liam kon een match meepikken: 4 – 6 was de logische uitslag.

Week 8: Veel regen en donkere wolken boven TTC Schulen
Onze jeugd doet het prima in TOP JEUGD