Week 10: De zon breekt door de wolken in Schulen

Er stonden deze week enkele belangrijke matchen op het menu. Onze heren A en B speelden tegen Astrid: voor onze heren A was Astrid gezien hun ranking en de sterkte van hun team geen haalbare kaart en voor onze B-ploeg was het een topmatch met als inzet het behoud van hun tweede plaats in de ranking.
Voor onze heren D was de match tegen United belangrijk in het kader van de strijd om behoud.

Van gekwetste en afwezige spelers hebben wij ook dit seizoen als ons deel gehad, maar we zijn blijkbaar niet alleen in dat geval: onze heren H moesten niet spelen wegens het algemeen forfait van As en onze heren E kregen de overwinning cadeau door het forfait van United F.

Onze heren A kregen een stevige ploeg Astrid tegen, maar minder sterk dan verwacht want ze hadden hun A-speler niet meegebracht. Op papier waren de ploegen dus gelijk, maar Astrid met stevige kleppers als Boniver en Gaspar bleef een zware klip om te omzeilen.
De start van onze mannen was veelbelovend: Jan en Matthias zorgden direct voor een 2-0 voorsprong. Ward kon niet achterblijven en won ook. Maxim vocht een harde strijd met wisselende kansen in de belle: winst met 18-16 zo was het totaal onverwacht: 4 – 0. Uiteindelijk werd het halfweg 6 – 2 en had Maxim zijn tweede match in de belle gewonnen dan was het 7 – 1. In de volgende ronde zorgt Jan voor 7 – 3. Maar dan dreigt het toch nog fout te lopen: Ward en Maxim, andermaal in een belle, verliezen: 7 – 5: het zal toch niet waar zijn, dat ze nog kunnen terugkeren.
Matthias maakt vervolgens met zijn derde overwinning de 8 -5 en ook Jan stunt: hij komt bijna kansloos 0-2 achter, maar hij herpakt zich dan en kan uiteindelijk de belle winnen: 9 – 5. Gouden punten die onze ploeg terug onder de mensen brengt. Hopelijk is nu de ban gebroken na verschillende 7-9 verliesmatchen.

De B-ploeg moest het in deze belangrijke match tegen 2 B2 en B4 doen zonder Vincent. Pepijn, Klaas, Dries en Bruno stonden voor een zware opdracht. Zij konden echter gelijke tred houden: 4 – 4 halfweg, maar dit had er heel anders kunnen uitzien want al onze spelers verloren in de eerste helft een match in de belle. En de strijd ging verder – het bleef gelijk tot 7 -7.
Pepijn won vrij vlot van Hackemacke Lauranne en Dries deed het prima en kwam in zijn belle 5 – 1 voor, maar het wou maar niet lukken en zo ging hij uiteindelijk toch nog met 9 – 11 de boot in.
Een verdiend gelijkspel en zo behouden we onze voorsprong op Astrid, maar met alle belles die werden verloren was het overwegend gevoel toch dat we hier de overwinning kwijt speelden.
Nu maar de batterijen terug opladen voor de topmatch van volgend weekend in en tegen leider Arc-en-Ciel.

Onze C-ploeg met Jurek, Laurent, Floris en Edwin kreeg Salamander op bezoek met B6 en 3 C0.
Halfweg was de richting al duidelijk: 6 – 2: via Jurek, Laurent en Floris werd het 9 en de winst was binnen.
Jurek tekende andermaal voor 4 op 4. En zo blijven we uiteraard in de top van de ranking.

De heren D hebben hun operatie redding tegen United C verder gezet. Dat viel nogal mee, want United daagde op met drie spelers: C2 en C4. Wij traden aan met Jurgen, Victor, Senne en Jasper.
Halfweg 7 – 1 en doorgestoten naar 9 – 2. 3 op 4 voor Jurgen en Senne…. Op naar de volgende tegenstander Lipalet.

Onze F-ploeg met Jeffrey, Frank, Finn en Karel kreeg Hoeselt op bezoek met D2, D6 en een sterke E4.
Frank en Finn gingen 2 keer in de belle kopje onder, maar gelukkig kon Jeffrey de eer redden: 1 – 15.

De G-ploeg kreeg het bezoek van St Truiden D met D6, E0, E2 en E4. Een stevige brok voor onze jonge E-spelers: Ethan, Eppo, Kevin en Nele.Zij hielden nochtans gelijke tred tot 5 – 5 maar dan kon de tegenstander toeslaan: 5 – 7, maar Nele en Kevin konden terug gelijk stellen: 7 – 7. Ethan slaagde erin om de D6 te verslaan en zo kregen we toch een mooi gelijkspel.

Onze cadettenploeg met Bruce, Liam en Mati namen het op tegen Herckenrode met 2 E6 en NG.
Een zware opdracht voor onze NG-jeugd. Het ging van 1 – 4 naar 2-8. Liam was uitblinker met 2 winstmatchen en ook zijn laatste match had erin gezeten want onderuit in de belle.

Onze miniemen speelden hun laatste match in Hoeselt, waar zij ook zware tegenstand kregen met 2 E6 en NG
Tobe kon de eer redden en ook Kobe had kansen in een vijfsetter: 9 – 1 verlies was de logische uitslag.

Week 11: Heren B veroveren de leidersplaats
Week 9: de week van de vrijetijdsspelers