Week 12: Uitval spelers speelt ons parten

Onze heren A trokken naar EBS, maar zij kwamen verzwakt aan de aftrap door uitval van spelers.
Zij moesten het met drie doen tegen 2 B0 en 2 B2. In de eerste helft kon de schade nog worden beperkt dankzij dubbele winst voor Ward en winst voor Vincent: 5 – 3.
Nadien nog winst voor Ward en Vincent terwijl Maxim sneuvelde in een belle: 7 – 5. Maar dan haperde de motor. 11 – 5 verlies, maar gelukkig haalden alle rechtstreekse tegenstanders ook geen punten.

Onze heren B trokken naar het verre Gonrieux. Pepijn, Klaas, Dries en Laurent gingen er vrij vlot winnen met 5 – 11.

Onze heren C kregen het heroptreden van Thomas na een lange onderbreking wegens kwetsuren.
Kruibeke was een stevige tegenstander met 2 B6, C0 en C2. Wij speelden met Bruno, Thomas, Alexander en Edwin. De eerste helft viel tegen met enkel winst voor Bruno en Thomas terwijl Edwin ondanks matchpunten verloor in de belle: 6 – 2. In de volgende ronde wint Alexander zijn match.
Plots keert de match door winst van Bruno, Edwin en Thomas: 8 – 6 – een gelijkspel leek haalbaar.
In de slotronde wint Thomas zijn derde, van een geslaagde terugkeer gesproken.. Verlies met 9 – 7, maar gezien de stand van onze ploeg geen man overboord.

Ook de heren D moest het op de valreep doen met drie spelers: Jurgen, Victor en Jasper namen het op tegen Dilsen met 3 C0 en C2. Ook hier een zwakke start: 6 – 2 halfweg – in de volgende ronde verliest Victor in de belle: 8 – 2 en kalf verdronken. Heel raar maar daarna wonnen onze mannen 5 matchen op rij, wat net niet volstond om een punt uit de brand te slepen: 9 – 7. Jurgen en Jasper zorgden elk voor 3 op 4. Met een volledige ploeg hadden we hier zeker iets meer kunnen behalen.

Ook onze E-ploeg moest op de valreep een invaller zoeken: Robin (E4) sprong in de bres. De tegenstand was stevig met D0 en E0. Joris, Jonas en Stan gingen aan de slag en dat ging opmerkelijk vlot: 2 – 6 halfweg . Het ging dan naar 4-8 en dan maakte Stan vervolgens de 9. Vlotte winst met 5 – 11 en 4 op 4 voor Jonas en Stan. De terugkeer van Joris uit kwetsuur was met 3 op 4 ook een succes.

De F-ploeg trok naar St Truiden. Jeffrey, Nick Niels en Karel kregen hier stevige tegenstand: D4, D6, E2 en E6. Jeffrey en Niels zorgen ervoor dat de schade halfweg beperkt bleef: 5 -3
Nadien kon enkel Jeffrey nog een match meepikken terwijl Nick in de belle onderuit ging: 12-4 was het verdict.

Voor de jeugd van de G-ploeg was het ook een zware opdracht tegen leider Hoeselt met D6, E0; E0 en E6. Wij speelden met Ethan, Kevin, Eppo en Lei. Dankzij winst voor Ethan en Kevin bleef de schade halfweg beperkt: ook hier 5 – 3. Nadien verloor Eppo nog nipt in een belle en ook alle volgende matchen werden verloren: 13 – 3. De volgende matchen zullen beter haalbaar zijn voor onze jonge ploeg.

Ook de jeugd van de H-ploeg kreeg in Stokrooie een stevige tegenstander met D6 en E4.
Arjen, Nele, Elke en Aras stonden voor een zware opdracht. Dat bleek ook: 7 – 1 halfweg – enkel Arjen kon een match meepikken. In de tweede helft was er winst voor Elke en Nele en Arjen zorgde voor een stunt door de kopman D6 te verslaan. 12 – 4 was het resultaat.

Onze jeugdploeg bij de cadetten heeft de handschoen moeten gooien bij gebrek aan spelers in deze reeks. Bijgevolg blijven enkel onze preminiemen over, die in de reeks – 12 spelen om ervaring op te doen. Liam, Mati en Jasper kregen Bree op bezoek met een familieploeg.
We geraken achter met 2 – 4 . Liam en Jasper verliezen ook het dubbelspel. Nadien wint Liam zijn derde match op rij en Mati kan ook een match meepikken. Resultaat 4 – 6 verlies.

Op naar de volgende speelweek met hopelijk minder uitval van spelers zodat onze ploegen hun kansen volwaardig kunnen verdedigen.

Week 13: Knappe prestaties van enkele ploegen
Limburgse kampioenschappen jeugd