Week 13: Knappe prestaties van enkele ploegen

Voor onze heren A stond een belangrijke match op het menu in het kader van de strijd om behoud.
In de heenronde werden we zwaar verslagen door Bon Secours, die toen speelden met een erg sterke Engelse speler. Nadien bleek echter dat die ongeldig speelde en niet langer mocht aantreden.
Waarom deze overtreding van de reglementen niet leidde tot herspelen of tot een forfaitnederlaag mag een raadsel zijn in de soms ondoorgrondelijke toepassingen van het reglement in onze sport.
Zonder deze sterke spelers zouden we in de thuismatch wellicht meer kans hebben op broodnodige puntenwinst. Wat bleek echter: Bon Secours toverde plots een nieuwe B0 speler(Nahom Asgedom) uit Engeland uit zijn hoed. Dat deze jonge speler van dit niveau niet in Engeland zou spelen, lijkt ongelooflijk.
Maar in dubbele aansluiting zou deze speler de terugronde niet meer mogen aanvatten. Merkwaardige toestand.
Wij konden gelijke tred houden tot halfweg met 4 – 4. Het had in feite 5 – 3 moeten zijn, maar Maxim had pech en verloor na verschillende matchballen in de belle. De tegenstander liep dan uit tot 5 – 7.
Ward wint vervolgens en voor Maxim terug hetzelfde pijnlijke scenario, anders stonden we terug gelijk, 6 – 8 . In de laatste ronde terug verlies en een logische nederlaag: 6 – 10. Jan, Ward en Matthias winnen er elk 2. De laatste strohalm voor behoud zullen we volgende week moeten grijpen in en tegen Tiège. Dat wordt andermaal een moeilijke klus.

Onze heren B kregen een vrij gemakkelijk klus om te klaren: Braine daagde op met slechts drie spelers (3 B4). Voor Vincent, Pepijn, Klaas en Dries geen al te zware opdracht. Vincent en Pepijn lieten zich één keer verrassen, maar Klaas zorgde wel voor 3 op 3. Het ging uiteindelijk vlotjes van 6 – 2 naar 12 – 4. Belangrijk feit is dat leider Arc en Ciel verloor, waardoor onze ploeg nu alleen aan de leiding komt in hun reeks. De kansen op promotie zijn hierdoor weer wat gestegen: mooi zo.

Voor onze heren C in landelijke hetzelfde scenario. Ook Woudpalet daagde op met drie spelers: B6 en 2 C0. Onze ploeg speelde met Bruno, Laurent, Floris en Thomas. Floris startte met verlies in een belle zodat het aanvankelijk gelijk opging tot 2 – 2. Bruno had een offday, maar halfweg stonden we toch al 5 – 3 voor. Thomas is duidelijk terug van weggeweest. Hij zorgde voor 3 op 3 en zo ging het vlotjes naar 9 – 4 en uiteindelijk 11-5 winst.

Nadat onze heren D vorige week wegens uitval van Senne met 3 moesten spelen, was deze week onze ploeg terug voltallig met Jurgen, Victor, Senne en Jasper. De tegenstander Herckenrode met 2 B6, C2 en C6 was niet te onderschatten. Dankzij Senne die de 2 B6-spelers klopte, kwamen we 4 – 2 voor en dan won iedereen zijn match: 8 – 2 een onwaarschijnlijke voorsprong. Nadien maken Senne (met 4 op 4) en Jasper er 10-4 van. Uiteindelijk: 10-6 en belangrijke punten gescoord in de strijd om het behoud.

Onze E-ploeg verdedigt zijn tweede stek in de rangschikking – deze keer tegen Leo B met D2, D4 en D6. Wij speelden op volle sterkte met Joris, Jonas, Bert en Jeffrey. Halfweg was het al erg duidelijk: 7 – 1 voorsprong. Enkel Bert, met mogelijk gevolgen van een zware eindejaarsreceptie op het werk, liet twee steekjes vallen. De anderen zorgden voor 4 op 4. In de strijd voor de tweede plaats blijft Morata aanklampen: dat wordt nog een boeiende match.

Onze F-ploeg met Sem, Finn, Frank en Karel nam het op tegen Houthalen A met D2 en D4.
Andermaal te zwaar voor onze E-spelers. Karel kon nog een belle uit de brand slepen, maar terug zware cijfers: 0 – 16.

Onze G-ploeg kreeg met Rijkel Borgloon een stevige ploeg op bezoek met D6, E4 en E6.
Wij trokken ten strijde met Ethan, Eppo, Kevin en Arjen. Het ging gelijk op tot 4 – 4. Nadien konden Kevin en Arjen voorsprong bereiken, maar in de volgende ronde werd het terug gelijk: 6 – 6. Arjen en Kevin wonnen nog eens: 8 – 6 en een gelijkspel was al bereikt. In de slotronde kon Eppo zich kronen tot matchwinnaar in een spannende belle. Door dit prima resultaat staat onze ploeg terug in de helft van de ranking.

Onze H-ploeg kreeg United K op bezoek met 2E6 en NG.
Wij speelden met broer en zus: Robin en An, samen met Aras en Nicolas. In de eerste helft wonnen Robin en Nicolas hun match: 2 – 6. Nadien konden Robin en Aras nog winnen: 4 – 8. In de slotronde speelden Aras en Robin nog een belle. Robin verloor en Aras won. 5 – 11 was de uitslag.

Onze dames, met Nicole afwezig, speelden met Nele, Elke en Birgit. Stekene was heel wat sterker met C4, en D2. Dat bleek ook uit de uitslag: 0 – 10 verlies.

Onze miniemen trokken naar Bilzen. Mati, Kobe en Axl namen het op tegen E6 en 2 NG.
Hier liep het vrij vlot: Kobe en Mati beginnen met winst terwijl Axl zijn match verloor. Nadien wint de ganse ploeg zijn volgende match alsook de dubbel. Winst binnen. Mati en Kobe winnen 3 op 3 en de ploeg met 2 – 8. Op naar het Vlaams jeugdcriterium in St Truiden volgende week om de handschoen op te nemen tegen kinderen van dezelfde leeftijd uit gans Vlaanderen: een mooie uitdaging.

Week 14: Onze heren A maken een kloofje
Week 12: Uitval spelers speelt ons parten