Limburgse kampioenschappen jeugd

Dit en volgende jaren mogen we de Limburgse kampioenschappen spelen in de mooie sporthal in Eksel. Opvallend was de achteruitgang in aantal deelnemers… in sommige reeksen, zeker bij de meisjes volstond het om deel te nemen om een medaille te krijgen? Jammer maar het is wellicht geen Limburgs probleem alleen… onze sport heeft wellicht een trekker als Lotte Kopecki of Wout Van Aert of Emma Meesseman nodig om terug te groeien.

Ook onze club had in vergelijking met vroeger maar weinig deelnemers. En dan is het dubbel jammer dat enkele beloftevolle jongeren niet meedoen. De jeugdreeksen zijn bovendien interessant omdat je altijd enkele matchen kan spelen vermits er gestart wordt met poules.
Bij de miniemen en preminiemen kwamen Liam en Mati al eens proeven: zij speelden samen dubbel.
In het enkelspel won Mati zijn poule maar nadien trof hij het niet met de tegenstander van Aarschot die hem versloeg en uiteindelijk de finale verloor.
Liam deed zijn best maar zat in een sterke poule en verloor zijn twee matchen alhoewel er in zijn eerste match kansen waren geweest.

Bij de cadetten speelde Thomas en in de finale trof hij zijn zwart beest Jamie: terug zilver voor hem.
Thomas en Jamie wonnen uiteraard het dubbel bij de cadetten.
Bij de jongens juniores werd het een Schulense finale: ook hier een logische uitslag: de titel was voor Pepijn en het zilver voor Senne. Als toemaatje voor het publiek kregen we er wel de nodige show bij waarvoor dank.
In het dubbelspel wonnen Pepijn en Senne op hun beurt ook de titel.
In het gemengd kwamen Pepijn en Senne elkaar nog eens tegen: Pepijn met Gitte Gregoor en Senne met Lauren Colla. Ook hier winst voor Pepijn die op die manier drie op een rij scoort: sterk
Morgen in de B-reeks zal het een zwaardere klus worden.

Hetzelfde scenario bij de jongens – 19. Een schulense finale tussen Matthias en Floris die werd gewonnen door Matthias. In het dubbelspel winnen Floris en matthias net zoals Pepijn en Senne.
Lune wint het enkelspel - 19.
Lune wint daarenboven het dubbel gemengd - 19 met Floris.

Op naar de klassementen morgen… daarbij komen nog enkele kleppers van onze club in actie: wij duimen voor hen.

Week 12: Uitval spelers speelt ons parten
Nacht der dubbels: de ervaring haalt het tegen jong geweld