Nacht der dubbels: de ervaring haalt het tegen jong geweld

Het werd zoals gebruikelijk een gezellige nacht der dubbels. Daarin werden de sterkste deelnemers gekoppeld aan de zwakste – naar goede gewoonte winnen dan meestal de spelers met middelmatige klassementen.

Onze toppers van de A-ploeg waren niet op de afspraak omdat zij op hetzelfde moment een erg belangrijke uitgestelde match speelden tegen Vedrinamur. De inzet van deze match was groot want de verliezer zou de laatste plaats in de rangschikking veroveren.
De klassementen waren gelijk maar Vedrin speelt met een paar sterke B0-spelers die ook in super spelen. Voor Ward, Maxim, Jan en Matthias een zware opdracht en dat op verplaatsing.
Maxim en Ward in de belle verloren de eerste ronde en dus al direct op achterstand.
Jan versloeg dan Ozer. En Ward won zijn volgende match: dat leverde halfweg al een grote achterstand op: 6 – 2.
Vervolgens gaan Ward en Matthias na matchpunten in de belle terug onderuit terwijl Jan zijn tweede match wint: 8 – 3 en zo is het kalf bijna verdronken. Vervolgens gaat Matthias nog eens in een belle onderuit terwijl Jan zijn derde match van de avond wint maar daar koopt onze ploeg niets voor.
12 – 4 is een zwaar verdict. Het besluit blijft dat we matchen kunnen pakken als onze ganse ploeg op een hoog niveau presteert en dat lukt soms. Bovendien zullen we in de terugronde in enkele matchen niet op volle sterkte kunnen spelen. Onze kansen op behoud zien er niet rooskleurig uit.

In de nacht der dubbels werden 2 poules gespeeld.
In poule A wonnen Tom Jansen en Eddy Jacqmotte voor Jasper Surmont en Nieke Plessers.
In de tweede poule was winst voor Finn en Sem Keppens voor Peter Govaerts en Jos Olaerts.
De grote finale ging dan tussen Tom en Eddy tegen de broers Finn en Sem. Het werd een spannende match met wisselende kansen maar uiteindelijk haalde de ervaring van Tom en Eddy het.
Zij zijn de verdiende winnaars.

Limburgse kampioenschappen jeugd
Week 11: Heren B veroveren de leidersplaats