Week 16: Heren B knopen terug aan met de overwinning

Onze heren A kregen het bezoek van Berlaar, die sterk opdaagden met 3 B0 en B2.
Wij speelden met Ward, Jan, Matthias en Bruno (B4). Dat werd uiteraard een ongelijke strijd.
In de eerste ronde had Matthias veel winstkansen: 2 -0 voor en 5-1 in de derde set, die hij dan toch nog moest afgeven na verschillende matchpunten. Uiteindelijk ging hij tenonder in de een belle: heel jammer en dus 0 – 2 achter. Jan en Ward konden dit rechtzetten – in ronde 3 en 4 hetzelfde scenario zodat we halfweg mooi gelijk stonden. Hetzelfde scenario na de rust en zo werd het dankzij 3 op 3 voor Jan en Ward 6 – 6. In de slotronde was er wat pech mee gemoeid: Ward kwam nog 2 – 0 voor, maar ging in de belle onderuit met 10 – 12. Zelfde scenario voor Jan – een gelijkspel had erin gezeten en met winst van Matthias zelf iets meer: nu lijkt het toch een vrij zware nederlaag met 6 – 10.

Onze heren B kregen het bezoek van Logis, die speelden met 4 B4.
Wij speelden met Vincent, Pepijn, Klaas en Dries. Dat leek een vrij gemakkelijke opdracht op papier.
We kwamen 2 – 0 voor, maar dan stootte Vincent op Palauro, een Braziliaanse speler die blijkbaar pas is beginnen spelen voor Logis. Nadien verliest Pepijn ook met droge 0-3 cijfers tegen dezer speler.
Je kan je dan toch afvragen of deze speler niet ondergeklasseerd is, bovendien zou het raar zijn dat iemand met deze kwaliteiten geen aansluiting in het buitenland heeft. Je kan je afvragen of er wel een goede controle gebeurt op dubbele aansluitingen. Wij konden toch gaan rusten met een geruststellende 6 – 2 voorsprong. Daarna zorgt Dries, die sterk op dreef is, voor een stunt door de Braziliaanse speler zijn eerste verliesmatch in België te serveren. Uiteindelijk wordt het een vrij vlotte zege met 11 – 5.

Onze C-ploeg met Jurek, Laurent, Alexander en in extremis met Eddy Jacqmotte (E4) als invaller (zie foto van Eddy in actie) kreeg bezoek van Turnhout. Met B6 en 3 C0.
We zijn gestart met een 0-2 achterstand, maar halfweg was dit al omgezet in een voorsprong: 5-3 en dan gaat het vrij vlot naar 9-5. In de laatste ronde geven de twee spelers van Turnhout forfait zodat het toch nog een afgetekende zege wordt met 11-5 ondanks dat wij met een E4 speelden.
De invalbeurt van Eddy werd gesmaakt alsook de kroketjes achteraf.

Voor onze D-ploeg is de competitie al gespeeld in 1° provinciale: deze week geeft Paal algemeen forfait nadat eerder United dit ook al deed. Zo zijn de twee dalers in deze reeks gekend en moet er enkel nog gestreden worden voor promotie, maar daaraan doet onze ploeg niet mee.
Jurgen, Victor, Senne en Jasper namen het op tegen St Truiden die opdaagden met C2, C4, C4 en D0. Dat leek een hapklare brok. Het werd vlotjes 4 – 0 en dan verloor Jasper zijn enige partij tegen de kopman. Nadien wonnen onze mannen al hun matchen: vlotte winst met 15 – 1.

Onze heren E kregen Heusden C op bezoek. Joris, Jonas, Lohren en Bert namen het op tegen een verzwakte ploeg met D4, E2, E4, en E6. Hier kregen we hetzelfde scenario als bij onze D-ploeg. Vlotjes 4 – 0 voor en dan verloor Bert tegen de kopman. Nadien werd alles vlot gewonnen: 15 – 1. Op naar de topmatch tegen Morata. De kloof met Morata is dit weekend groter geworden door het feit dat leider Paal hen heeft verslagen.

Onze heren F met Jeffrey, Frank, Finn en Karel kregen Lanaken op bezoek. De tegenstander daagde op met drie spelers: 2 D4 en D6. Dankzij winst van Jeffrey werd het 2 – 2. Nadien gaat Frank in een belle nipt onderuit tegen D4 en zo stonden we halfweg 3-5 achter. In de tweede helft wint Jeffrey terug een match terwijl Finn pech heeft, na verschillende matchpunten verliest hij in een belle. Jammer.
Wij verliezen met 6 – 10.

Onze G-ploeg met Eppo, Arjen, Nele en Elke kreeg Hoeselt op bezoek. Het zou een gelijke strijd worden met gelijke klassementen en er is ook stevig gebikkeld met 6 keer een belle.
Ook in de uitslagen ging het gelijk op van 4-4 naar 6-6.
Eppo zorgde voor 4 op 4 en ook Arjen met 3 op 4 deed het prima. Pechvogel van de dag was Nele: zij won er ééntje, maar verloor twee keer heel nipt in een belle. Jammer want hier had winst ingezeten. Uiteindelijk een gelijkspel: 8-8

De H-ploeg trok naar Bree met Nicolas, Aras, Liam en Raf. Zij kregen een stevige ploeg tegen met 4 E6. Wij kwamen al snel 4 – 0 achter, alhoewel Liam kans had op winst maar in een belle sneuvelde.
Nicolas speelde dan een echte thriller die hij in de belle kon winnen met 20-18. Hoeveel matchpunten kan je hebben om uiteindelijk toch te winnen?
Halfweg 7 – 1 achter en Nicolas pikte nog een match mee, uiteindelijk 14-2 verlies, maar onze spelers pikten toch heel wat setwinst mee.

Onze jeugd ging in Aarschot spelen: wij speelden met Kobe, Tobe en Axl. Iedereen was NG.
Wij geraken ondanks prima matchen op achterstand: 4 – 2. In het dubbelspel verliezen Kobe en Axl nipt in de belle met 11-9. Nadien is er nog winst voor Kobe en Tobe die er elk 2 winnen. Met winst in het dubbel hadden we een gelijkspel kunnen behalen. Maar dat is niet het belangrijkste: onze jonge spelers spelen met veel inzet en belangrijk is vooral dat zij ervaring kunnen opdoen.

Week 17: Heren B, C en D blijven winnen
Week 15: Heren B leiden pijnlijke nederlaag in topmatch