Week 17: Heren B, C en D blijven winnen

Onze heren A mochten deze keer een korte verplaatsing doen naar Smash Dolfijn. Senne Kiekepoos (C2) maakte zijn debuut in de A-ploeg, na het uitvallen van Maxim en dat samen met Ward, Jan en Matthias. Smash is sterk met 3 B0 en B2.
Jan start met winst, maar Dries Mattheus is te sterk voor Ward: 1 – 1. Vervolgens verlies voor Senne en Matthias, maar Ward en Jan kunnen herstellen: 3-3. Halfweg heeft Smash een kloofje geslagen: 5 – 3. In de tweede helft slaagt Matthias erin om zijn twee matchen in de belle te winnen – Ward verslaat Nicolas Schenkel, ook in een belle. Resultaat 8 – 6, maar in de slotronde moeten zowel Jan als Ward hun meerdere erkennen en bijgevolg verlies met 10-6.

Onze heren B moesten het als leider opnemen tegen de laatste uit de ranking (Melreux). Wij speelden met Vincent, Pepijn, Klaas en Bruno. Melreux speelde met B2, B4 en 2 B6. Dat leek op papier een hapklare brok. In de eerste helft duikt er een moeilijke hindernis op: speler Julien Pierre (B6) verslaat zowel Vincent als Pepijn. Gelukkig kan Klaas zijn twee matchen wel winnen en zo staan we halfweg onverwacht gelijk: 4 – 4. Daarna zetten onze spelers zich schrap en winnen ze al hun matchen, weliswaar drie keer in een belle. Zo wordt het met 4 – 12 toch nog een vlotte zege die er toch niet vanzelf kwam. Klaas met 4 op 4 was wel erg goed op dreef.

Onze heren C trokken naar het verre Zonnebeke. Voor ons speelden Laurent, Floris, Thomas en Alexander. Ook hier leek de opdracht eenvoudig want Zonnebeke staat net als Melreux laatste in het klassement. Wij kregen twee C0 en 2 C2 tegen. Desondanks was onze start niet zo geweldig. In de eerste twee rondes wint enkel Thomas zijn match: 3 – 1. Laurent en Floris herstellen dan: 3 – 3.
Vervolgens verliest Thomas in een belle tegen Jan Room (C0) en dat blijkt geen toeval want deze speler wint er 4 op een rij tegen onze ploeg. Daarmee gaan we rusten met een gelijke stand. Nadien zorgen Thomas en Alexander voor een kloof – vervolgens kan Floris de kloof behouden: 5 – 7. In de volgende ronde kunnen Thomas en Alex de winst veilig stellen. Als onze C-ploeg zo verder doet, dan komen ze op de duur nog in aanmerking voor promotie, wat niet de doelstelling was dit jaar.

De D-ploeg mocht de handschoen opnemen tegen United B, de tweede uit de rangschikking.
Wij speelden met Jurgen, Edwin, Victor en Jasper. De tegenstand was niet min met B6 en 3 C0.
Jasper en Victor verrassen al direct door de twee kopmannen te verslaan. Edwin en Jurgen volgen dit voorbeeld: 4 – 0. De tegenstander begon te twijfelen en dat leidde tot een 7-1 voorsprong. Dankzij Victor halen we de 8 binnen. Edwin verliest tegen de B6 in een belle en Jurgen wint: 9 – 3. Een verrassende overwinning tegen een sterke ploeg.
Jasper en Jurgen zorgen zelfs voor 4 op 4, 12-4 winst, maar daarmee blijft United nog altijd tweede in de rangschikking.

Onze E-ploeg nam het op tegen eerste achtervolger Morata. Wij speelden met Joris, Jonas, Stan en Bert. De tegenstander speelde met 2 C6 en 2 D0 en was op papier duidelijk sterker.
Stan wint snel een partij, maar Joris en Bert moeten ondanks matchpunten en een belle het onderspit delven: 1 – 5. Joris en Jonas kunnen dan de kloof verkleinen naar 3 – 5. Bert moet dan andermaal in een belle terug onderdoen: 3 – 7. Joris en Jonas doen terug hetzelfde: 5 – 7. Dan volgt een erg spannende match waarin Bert in de belle voorsprong heeft en dan wordt een punt gestolen waardoor we uiteindelijk, ook wegens een offday van Stan, uiteindelijk nipt verliezen met 7- 9. Een gelijkspel zou eerlijker zijn geweest. In de ranking staat Morata nu één punt achter onze ploeg.

Onze F-ploeg kreeg United G op bezoek met een te sterke ploeg: 3 D2 en E2.
Wij speelden met Jeffrey, Niels, Nick en Karel. Wij komen 1 – 7 achter, maar dat gaf toch een vertekend beeld want zowel Niels als Jeffrey gingen ondanks matchpunten in de belle onderuit.
In de tweede helft kan Karel na een stevige strijd een match winnen terwijl Jeffrey er nog 2 binnenhaalde. 4 – 12 was het resultaat.

Onze G-ploeg trok naar Opglabbeek met Eppo, Ethan, Kevin en Arjen. Zij namen het op tegen 3 E4 en E6. Het liep wel erg vlot: 0 – 6 en halfweg 1 – 7. Uiteindelijk verliezen enkel Arjen en Ethan één match. Voor Eppo en Kevin: 4 op 4: sterk. Onze ploeg belandt op die manier op de 4° stek in de rangschikking.

Onze H-ploeg trok naar Bilzen: wij speelden met Nicolas, Bart, Liam en Raf. De klassementen waren gelijk, dat beloofde een spannende strijd. Merkwaardig was dat de NG van de tegenpartij 4 matchen won. Halfweg hadden wij een 3 – 5 voorsprong. Na winst van Liam werd het 4 – 6. Daarna volgde winst voor Nicolas, Bart en Raf en daarmee was de buit binnen. Uiteindelijk werd het 5 – 11.

Naar goede gewoonte was de tegenstand voor onze damesploeg met Nicole, Elke en Nele te zwaar.
Smash Dolfijn speelde met B6, C4 en D0. Het werd dan ook vrij vlot verlies met 10-0.

Onze jeugdploeg was vrij deze week.

Schulen presteert sterk op Belgische kampioenschappen jeugd
Week 16: Heren B knopen terug aan met de overwinning