Week 4: Knappe resultaten en belangrijke punten gesprokkeld

Zouden onze heren A hun eerste punten kunnen binnenhalen? Met een derde thuismatch zou dat wel heel belangrijk zijn. Hert nationaal jeugdcriterium stak een helpende hand toe want Villette A daagde op met drie B0. We mochten dus starten met 4 – 0 maar zelfs dan was het niet vanzelfsprekend want met Dantchenko en Blondeaux kregen we twee van de beste B0-spelers van België tegen. De derde B0 was hopelijk wel haalbaar. Het zou dus weer spannend worden.
Matthias ging in de eerste match in de belle nipt onderuit en zo werd het direct 0 – 2. Onze mannen konden echter herstellen door winst tegen de NG maar ook tegen de derde B0: 3 – 3.
Daarna winnen Maxim en Matthias twee keer op rij: 7 – 3. Vervolgens komt Villette terug tot 7 – 5. Jan wint dan tegen Janssens (B0) en daarmee is de winst binnen.
Cruciaal in deze match was de winst van Matthias tegen Blondeau: zeer belangrijke eerste punten voor onze mannen, maar het blijft knokken.

Ook onze B-ploeg nam het op tegen Villette en zij kregen zware tegenstand met 2 B2 en 2 B4.
Wij waren verzwakt door de afwezigheid van Vincent. Pepijn, Dries, Bruno en Floris . Wij konden gelijke tred houden tot 4 – 4, maar dan volgden drie matchen met 9 – 11 verlies in de belle en dat was de doodsteek voor onze ploeg. Van 5 – 7 ging het naar 5 – 9. Pepijn won ze alle vier en Laurent 2, maar Bruno en Floris konden hun belles helaas niet winnen. Er is nog geen man overboord want onze ploeg staat nu met twee andere ploegen op kop. Maar het is wel gebleken dat we in een hele sterke reeks spelen.

Onze C-ploeg met Jurek, Laurent, Alexander en Senne namen het op tegen de leider in hun reeks: Diest.
Geen toeval want zij spelen met Chen Song B2 en verder B4 en B6. Dat werd dus een zware brok.
Het ging logischerwijze van 3 – 5 naar 3 – 7 en uiteindelijk 4 – 12: Jurek en Laurent konden er elk 2 winnen. Ook Senne had kansen, met wat meer ervaring gaat het zeker lukken om hier een rol van betekenis te spelen.

Onze heren D in 1° provinciale konden niet rekenen op Senne en Jonas(D0) kwam hem vervangen. Bilzen speelde met C0 en 3 C2. Een zware opdracht Wij hielden gelijke tred tot 3 – 3. Dan konden we een kloofje maken: -5-3 en nadien werd het 7-5: dat zag er goed uit. Vervolgens verliest Jasper in de belle zijn eerst match en ook Jonas bijt in het zand in de belle: 7 – 7 en alles over te doen.
In de slotronde wint Victor en Jurgen maakt het heel spannend: een belle en die dan winnen met 11-9. Een knappe prestatie van onze ploeg.

Onze heren E en F in derde provinciale speelden allebei tegen Alken. De E-ploeg had een iets zwakkere ploeg tegen dan de F:3 D4 en D6. Normaalgezien geen probleem voor Joris, Stan, Bert en Lune. Direct een duidelijke kloof: 4 – 0 en halfweg reeds 6 – 2. Uiteindelijk 11 – 5 met terug 4 op 4 voor Joris. Onze ploeg neemt de handschoen op om zolang mogelijk het maximum van de punten te behouden. Ze zijn alvast goed bezig.
Onze F-ploeg met de familie Keppens en Karel is niet genoeg gewapend om als E-spelers een ploeg met 4 D4 te bedreigen. Enkel Jeffrey lukt hierin: 3 op 4 maar dat is dan ook de uitslag: 3 – 13.
Onze jeugd zal extra moeten trainen om dit hogere niveau aan te kunnen. Sem had nochtans in zijn laatste match uitzicht op winst, maar in de belle liep het alsnog fout.

De jeugd van de G-ploeg nam het op tegen Mattec met E4 en E6. Wij speelden met Ethan, Eppo, Arjen en Nele. Het ging gelijk op tot 3 – 3, maar dan stoomden onze jongeren door met 7 winstmatchen op rij: 10-3 en match gespeeld. Ethan zorgde voor 4 op 4.
De H-ploeg met Kevin, Nicolas, Aras en Lei trok naar Hasselt waar ze 2 E6 en NG tegen kregen: een haalbare opdracht. Halfweg een voorsprong met 3 – 5 en zo door naar 5-7. Vervolgens kon Nicolas de 8 veilig stellen. De slotronde zou uiteindelijk toch nog beslissend zijn. Aras verloor ,maar Kevin won zijn derde partij en zorgde zo voor de winst: 7 – 9.

Onze dames en de cadetten waren vrij.
Onze miniemen trokken naar Aarschot waar iedereen NG was maar er kan binnen één klassement toch nog heel wat verschil zitten, ook in leeftijd. Dat mochten onze preminiemen ondervinden.
Enkel Mati kon een setje meepikken. 10 – 0 verlies.
Op naar de volgende speeldag met nieuwe uitdagingen.

Week 5: Halve A-ploeg valt gekwetst uit!
Week 3: Winnaars maar ook verliezers