Week 3: Winnaars maar ook verliezers

Onze heren A kregen Tiège op bezoek die opdaagden met 2 B0 en 2 B2. In de erg sterke reeks die 1° nationale is, zou dit een haalbare kaart moeten zijn in de strijd om het behoud. Zeker omdat het we het thuisvoordeel hebben. Wij speelden met Ward, Jan, Maxim en Matthias. Onze start was goed: met 2 – 2 konden we naar een voorsprong gaan: 5 – 3 halfweg: Matthias won zijn match terwijl Maxim in de belle onderuit ging, anders hadden we een 6 – 2 voorsprong. Na de rust kon Tiège direct terugkeren: 5 – 5 – en dan bleef het gelijk tot 6 – 6: Jan won dan zijn 3° match en daarmee werd het 7 – 7. Een beslissende slotronde kwam eraan: Ward, die goed op dreef is en zijn eerste drie matchen won, moest het onderspit delven en ook Maxim ging strijdend ten onder. Een pijnlijke nederlaag in een thuismatch net zoals op de eerste speeldag. Hierdoor zijn we samen met Vedrinamur gelijk laatste in de ranking. Het wordt nog een lange en moeilijke strijd om behoud. Bovendien is het duidelijk dat we maar kans op slagen hebben als iedereen op niveau speelt.

Onze heren B speelden met Vincent, Bruno, Dries en Laurent : de tegenstander Cajmir beschikte over dezelfde klassementen. Het ging gelijk op tot 3 – 3 en dan konden onze spelers de kloof slaan: 5 – 3.
In deze match kon de tegenstander niet terugkeren: Dries speelde drie keer een belle en won ze alle drie: 4op 4, net als Vincent. Laurent, die debuteerde in de B-ploeg, deed het ook prima met 2 op 4. Bruno won er eentje en zo kregen we duidelijke winstcijfers met 11 – 5. De beloning is een gedeelde 1° plaats met Astrid.

Onze C-ploeg kreeg door de afwezigheid van verschillende spelers ook een unieke opstelling met vader en zoon Kiekepoos en dat samen met vader en zoon Janik. St Niklase daagde op met B6 en 3 C0. Het ging gelijk op tot 4 – 4 ondanks dat Alexander 2 keer in de belle onderuit ging.
Daarna stormde onze ploeg door naar winst: Senne was prima op dreef met 2 winstmatchen in de belle. Jurek zorgde voor 4 op 4 en zo kregen we een vlotte zege met 11 – 6.

De D-ploeg was uiteraard erg verzwakt met enkel Victor als vaste waarde. Lanaken daagde op met B6 en 3 C0: dat was duidelijk te zwaar voor onze ploeg met 1 C-speler en 3 D-spelers. Halfweg 2 – 6 achter, alhoewel 3 keer verloren in de vijfde set. Joris stuntte: hij versloeg als D-speler een C0.
Het resultaat : 3 – 13 verlies.

Onze E-ploeg met Jeffrey, Stan, Bert en Lune kreeg een vrij zwakke tegenstander Peer (met D6 en E0) voor de kiezen. Wij liepen vlot uit tot 8 – 0 en uiteindelijk 15 -1. Lune gunde de tegenstander toch een eer reddende match. De beloning voor onze ploeg is de eerste plaats in de ranking na drie matchen.

Onze F-ploeg kreeg een veel zwaardere tegenstander dan de E-ploeg: Stokrooie met 4 D-spelers, terwijl wij speelden met 4 E-spelers. Dat was uiteraard te zwaar – enkel Niels kon de eer redden met winst tegen een D2-speler.

Onze G-ploeg met Sem, Finn, Ethan en Kevin nam het op tegen 4 E6-spelers van Aarschot.
Dat ging erg vlot: van 7 – 1 naar 14 – 2. Finn en Kevin zorgden voor 4 op 4.

Onze dames kregen het bezoek van St Niklase met 2 C-spelers en NG. Wij deden het met drie D-spelers: Roos, Nele en Elke. Bij een 2-4 stand werd het dubbel verloren: uiteindelijk 3 – 7 verlies.

Onze jeugd + 12 trok met Aras, Nicolas en preminiem Tobe naar Lommel waar zij drie NG tegen kregen. Het ging hier erg vlot: na een 1 – 4 voorsprong, werd ook de dubbel gewonnen en zo ging het vlotjes naar 1 – 9.. Knap van Tobe om zo te presteren tegen cadetten.

Onze jeugd – 12: Matti, Liam en Kobe, allen NG kregen in Hoeselt zware tegenstand met 3 E6-spelers.
We kwamen al snel 5 – 0 achter, maar dan kon Kobe toch een match binnenhalen in de belle terwijl Liam hetzelfde deed in de laatste match: knap van onze jongste spelers: 8 – 2 verlies en andermaal ervaring opgedaan.

Week 4: Knappe resultaten en belangrijke punten gesprokkeld
Week 2: Een moeilijke week met veel uitval