TTC Schulen start het seizoen 23-24 met 15 ploegen!

Wij starten het seizoen 2023 - 2024 met een nieuwe website maar ook met 15 ploegen in competitie en dat op alle niveaus.
Onze heren A gaan opnieuw mogen knokken voor behoud in de sterke reeks die 1° nationale is geworden. Wij spelen nu wel met drie B0-spelers en één B2. Op papier zijn we alvast sterker als vorig seizoen.
Onze B-ploeg in 3° nationale komt ook sterk voor de dag met meestal 2 B2-spelers: we zullen moeten afwachten waar dit ons zal brengen.
Onze herenploeg in landelijke zal zoals elk jaar mogen knokken voor behoud want landelijke is altijd een verraderlijke reeks met veel dalers.
Onze dames komen ook terug uit in landelijke en andermaal in een erg onvolledige reeks. De damescompetitie blijft in verval en het feit dat men 2° nationale afschaft zegt genoeg.
In eerste provinciale zal onze D-ploeg terug de handschoen moeten opnemen want dit blijft ook een erg sterke reeks.
Onze E-ploeg in 3° provinciale beschikt over een sterke ploeg: we zullen moeten afwachten wat dit kan opleveren.
De F-ploeg steeg op de valreep naar 3° provinciale: in principe is onze ploeg niet genoeg gewapend om behoud af te dwingen maar je weet maar nooit.
Onze jeugd in de G-ploeg mag de handschoen opnemen in 4° provinciale: dat is voor onze jeugdspelers weer een stapje hoger: dat zal wellicht terug een aanpassing vragen.

Om onze jeugd ook kansen te geven hebben we een ploeg bij gemaakt in 5° provinciale: ook hier kunnen onze jeugdspelers ervaring opdoen bij de "grote jongens".
Bij de jeugd gaan we met twee ploegen spelen: eentje in de +12 en eentje in de - 12. Hier is het doel ook weer om ervaring op te doen.

In de vrijetijdscompetitie hebben we 4 ploegen. IN deze reeksen wordt er geen klassement opgemaakt: hier dus geen zorgen over promotie of zakken.

Wat de resultaten van af onze ploegen betreft, zal het vooral afhangen van de beschikbaarheid van onze spelers: de meeste ploegen hebben geen overschot aan spelers - dan kan het uitvallen van een speler, grote gevolgen hebben voor de ploeg. We gaan dus maar duimen voor een seizoen zonder kwetsuren en zonder afwezige spelers.

Het belangrijkste blijft dat iedereen met plezier kan spelen en fairplay is in deze belangrijker dan de resultaten.

Slechts één ploeg in de beker van Limburg
Start competitie