Pepijn in actie op Belgisch Kampioenschap Heren A

Zaterdag 23 maart werd in Leuze-en-Hainaut het Belgisch kampioenschap A gehouden, dit houdt in dat de allerbeste pingpongers van België samenkomen om te spelen tegen elkaar, en Pepijn kreeg de eer(na een sterke prestatie op het Vlaams kampioenschap B) om hieraan mee te doen. Om half 3 werd de loting gehouden, waarbij Pepijn in een poule van 4 zat. Tim Giltia(A19), Charles Janssens(B0), Matt Closset(B2) en Pepijn Surmont(B2). De eerste match die Pepijn speelde was tegen Charles Janssens. Pepijn speelde goed aanvallend, en kon met gemak de 1ste set winnen. De 2e en 3e set werden nipt verloren door Pepijn, maar hij vocht terug en het werd 2-2. In de laatste set kwam Pepijn net iets te kort en verloor deze sterke match dus met 3-2. De 2e match die Pepijn speelde was tegen Tim Giltia, de beste speler op papier. Pepijn speelde de match met geen verwachtingen, en dus kon hij losjes spelen. Hij verraste de tegenstander en kwam tot een 1-0 voorsprong. De 2e set werd net verloren met 11-9 en dus was het gelijk opgaand. Daarna had Tim de zwakke punten gevonden van Pepijn en won hij met 3-1. Ondanks het resultaat toch een mooie prestatie! De laatste match van de poule voor Pepijn was tegen Matt Closset. De vorige keren had Pepijn al enkele keren tegen hem moeten spelen, en won hij meestal telkens nipt. De match was begonnen en er was meteen een voorsprong voor Matt. Pepijn kwam telkens iets te kort, waardoor het 3-0 werd voor Matt. Jammer dat hij alles heeft verloren, maar het blijft een zeer mooie, en leerrijke ervaring!

Heren in finale van de Beker van Limburg
Senne Kiekepoos haalt BRONS op Belgisch Kampioenschap