Week 19: Heren B blijven op kop

Onze heren A trokken naar Braine waar ze een stevige tegenstander voorgeschoteld kregen met 3 B0-spelers, maar ook één E6. Dat waren dus al vier winstmatchen voor Ward, Jan, Matthias en Bruno.
Voor het overige kende onze ploeg een offday. Jan had in één match matchballen en ging net als Matthias in een belle onderuit: vlot verlies met 12 – 4.…

Onze heren B en C trokken samen naar Geelse.
Onze B-ploeg speelde met Vincent, Pepijn, Klaas en Thomas. De tegenstand was stevig met B2, B4, B4 en B6. De eerst ronde vlot gewonnen, maar in de tweede ronde verliest Thomas in de belle en zo wordt het 2 – 2. Halfweg is er al een kloofje: 3 – 5. In de tweede helft stoomt onze ploeg door naar vlotte winst. Kristof Leyssens B2 verslaat zowel Vincent als Pepijn in een belle. 5 -11 winst en zo is onze 2° plaats in de rangschikking behouden. Onze achtervolgers lieten ook geen steek vallen: zo blijft het spannend.

De C-ploeg deed het met Laurent, Floris, Alexander en Jasper. Geelse speelde met 4 B6. Hier ging het gelijk op tot 4 – 4. Vervolgens won Jasper,maar Alexander kende een offday;: 5 – 5. Daarna verloor gans onze ploeg zijn match en zo was de buit binnen voor Geelse met 9-5. Uiteindelijk winnen Laurent, Floris en Jasper elk 2 matchen.

Onze heren D, E en F namen het op tegen Paal.
Voor de D-ploeg was het simpel: Paal B gaf algemeen forfait. Voor onze E-ploeg was de klus moeilijker want zij namen het op tegen de leider in hun reeks. Paal speelde met 2 D0 en 2 D2.Wij speelde met Jonas, Lohren, Bert en Tom (E0).We kwamen al direct 0 – 2 achter. Bert had matchpunten in set 4 en ging dan nipt onderuit in de belle. Lohren en Jonas konden de situatie rechtzetten: 2 – 2. Dat scenario herhaalde zich zodat we konden rusten met 4-4. Voor Tom was het telkens net niet ,maar dan won Bert een partij en zo bleef het gelijk: 6-6. Vervolgens won de tegenstander de twee matchen en zo was een gelijkspel en zekerheid over de titel binnen voor Paal. In een spannende slotronde konden Jonas en Lohren toch nog een gelijkspel uit de brand slepen. Door de winst van Morata komen zij nu gelijk met ons, maar zij snoepen de tweede plaats af door de onderlinge match die wij hebben verloren. Toch een knappe prestatie tegen een sterkere tegenstander.

Onze het F speelden met Jeffrey, Niels, Nick en Karel tegen Paal E. Ook hier was de tegenstander heel wat sterker. Dankzij winstmatchen van Jeffrey was het halfweg 2 – 6. In de tweede helft hetzelfde scenario, nu had Nick wel winstkansen en dwong een belle af. Jeffrey won ook zijn twee volgende matchen en zorgde zo voor de 4 – 12 stand.

Onze G-ploeg trok naar Hasselt met Ethan, Kevin, Bart en An. Hasselt was heel wat sterker met 2 E2, E4 en E6. Dankzij dubbele winst van Ethan en Kevin in de eerste helft staan we gelijk met 4 – 4.
Vervolgens pikt Bart een winstmatch mee – voor An was de tegenstand te zwaar: 5 – 5. Vervolgens gaan Kevin en Ethan na een spannende match in de belle onderuit: 7-5. Bart wint dan zijn tweede match en zo eindigen we met 10-6 verlies.

De H-ploeg met Aras, Nele, Raf en Liam nam het op tegen ST Truiden met E4 en E6. Ook dat werd dus een zware klus. Nele start goed met winst: 1 – 1, maar dan duwt St Truiden door en halfweg 7-1. In de tweede helft had Raf nog kans in een belle, maar een tweede winstmatch zat er niet in: 15 – 1 verlies.

Onze miniemen Jasper, Kobe en Tobe kregen Hoeselt op bezoek met 2 E6 en NG. Een hele klus voor onze NG-spelers. Zij weerden zich prima en hielden gelijke tred tot 3 – 3. Het dubbelspel werd dan verloren, maar Jasper zorgde ervoor dat de bordjes terug gelijk hingen.
De slotronde zou beslissend zijn: zowel Kobe als Tobe gingen in een belle en ondanks matchpunten onderuit. Een sterke prestatie, maar een gelijkspel zou zeker verdiend geweest zijn.

Vandaag gaan we duimen voor onze spelers die in Louvain la Neuve deelnemen aan de Belgische kampioenschappen klassementen.

Senne Kiekepoos haalt BRONS op Belgisch Kampioenschap
Week 18: Kansen op promotie stijgen voor onze heren B