Week 5: Halve A-ploeg valt gekwetst uit!

Onze heren A trokken naar Berlaar waar ze het opnamen tegen dezelfde klassementen.
Reeds in de eerste ronde viel Maxim gekwetst uit, waardoor de kansen op puntenwinst wel heel klein werden. De drie andere spelers verloren dan ook hun eerste match : 4-0. In de tweede ronde bleek dat ook Matthias onvoldoende hersteld was van een kwetsuur zodat hij zijn kansen ook niet kon verdedigen en stopte. Op die manier was het halfweg 6 – 2 en in feite 10 – 2. Ondanks alle tegenslag kon Ward 3 matchen winnen en Jan 2: 11 – 5, maar daar koopt onze ploeg helaas niets voor en nu moeten we duimen dat onze spelers snel hersteld geraken want uitval zou heel wat gevolgen kunnen hebben zowel voor de A-ploeg als de volgende ploegen.

De heren B kregen in Logis B2 en 3 B4 tegen. Wij speelden terug sterk met Vincent, Pepijn, Klaas en Dries. Het ging aanvankelijk gelijk op: 2 – 2. Uiteindelijk was het halfweg 4 – 4 dankzij Vincent en Pepijn. Vervolgens winnen Klaas en Dries en is een kloofje geslagen: 4 – 6. Pepijn verliest dan nipt in de belle, terwijl Vincent wint: 5 – 7. Vervolgens kan Klaas een gelijkspel veilig stellen: 6 – 8. In de slotronde winnen zowel Vincent als Pepijn en zo wordt het toch nog een duidelijke zege. Onze ploeg blijft daarmee met 2 andere ploegen op kop in de ranking.

Voor onze heren C een korte verplaatsing naar Turnhout. Laurent, Floris, Alexander en Jasper kregen hier 2 C0 en 2 C2 tegen. De start was alvast prima en onze 4° speler won direct: 1 – 3. Vervolgens won de ganse ploeg: 1 – 7 en het ging zo door naar 2 – 9. Opmerkelijk is wel dat onze mannen de 4 belles hebben gewonnen. Alexander was deze keer de uitblinker met 4 op 4. Onze ploeg staat daarmee 4° in de ranking, maar alles ligt nog dicht bij elkaar.

Onze D-ploeg met Jurgen, Victor, Senne en Lohren trokken naar St Truiden, waar zij een sterkere tegenstander troffen met 2 C0 en 2 C2. Dat bleek ook, want in de eerste helft kon enkel Jurgen zijn matchen winnen: 6-2. Er werd wel 3 keer een belle verloren. Na de pauze bleef Jurgen met 4 op 4 sterk presteren – verder kende Victor een offday. Senne en Lohren wonnen er elk één. Een logisch 10 – 6 verlies. In deze reeks staan alle ploegen nog bijna op een zakdoek bijeen.

Onze heren E trokken met Joris, Jonas, Stan en Bert naar Heusden, waar ze D2, D2, D4 en E0 tegen kregen. Voor Joris, Jonas, Stan en Bert, die erg goed op dreef zijn, ging het erg vlot. Halfweg reeds een 2 – 6 voorsprong met 3 x winst in de belle – dan was de veer gebroken bij Heusden en wonnen onze mannen al hun matchen: 2 – 14. Onze ploeg staat dan ook alleen op kop van de rangschikking.

De F-ploeg moest met dank aan de NMBS met drie gaan spelen in Lanaken. Gelukkig was het onze laatste speler die verhinderd was, want anders zou onze volgende ploeg hiervan het slachtoffer geworden zijn met een ongeldige opstelling. Of de NMBS daarvoor een schadevergoeding zou betalen, valt te betwijfelen. Jeffrey, Frank en Sem trokken naar Lanaken waar zij D4 en D6 tegen kregen. We zijn al gestart met 4 – 0 – halfweg was het 6 – 2 en uiteindelijk 13 – 3. Enkel Jeffrey kon drie matchen binnenhalen.

Onze G-ploeg trok naar Hoeselt. Roos samen met de familie: Lei, Ethan en Kevin kregen 4 E6 tegen.
Het ging bijgevolg erg vlot naar winst: van 1 – 7 naar 1 – 15. Enkel Lei verloor één match zodat we geen brilscore kregen.
De H-ploeg speelde wel thuis: zij kregen het bezoek van Bree die opdaagden met drie spelers: drie E6.
Ook hier ging het erg vlot: halfweg 2 - 6 en Nicolas had ook kunnen winnen: 14-12 verlies in de belle.
Maar geen nood: Het ging vlotjes naar 14 – 2. Eppo, Arjen en Nele scoorden 3 op 3.

Onze dames en onze jeugd -12 waren vrij deze week.
Onze cadettenploeg kreeg Morata op bezoek met een sterke ploeg: E4, E6 en NG.
Morata liep uit tot 2 – 4 – als Bruce zijn belle had gewonnen dan was het gelijk gebleven tot 3 – 3.
Morata won ook de dubbel en zij wonnen uiteindelijk met 3 – 7. Onze spelers wonnen elk één match.

Week 6: Een moeilijke week met veel afwezige spelers
Week 4: Knappe resultaten en belangrijke punten gesprokkeld