Week 2: Een moeilijke week met veel uitval

Onze A-ploeg trok naar Bon Secours op volle sterkte met Ward, Jan, Maxim en Matthias. De tegenstander was op papier net even sterk, maar dat viel net even anders uit. In de eerste ronde konden we dankzij Ward nog gelijke tred houden: 1 – 1, maar dan bleek de tegenstander met het thuisvoordeel duidelijk sterker: het werd 9 – 1 en match gespeeld. Matthias had in een belle nog kunnen milderen, maar ook dat lukte niet. Nadien konden Ward, Jan en Maxim nog één match binnenhalen: zwaar 12 – 4 verlies is het verdict. Het nipte verlies van vorige week weegt op die manier dubbel zwaar.

Onze B-ploeg trok naar Braine met Vincent, Pepijn, Bruno en Victor (C2). De tegenstander daagde op met 3 B4 en ook C2: dat zag er dus goed uit. Wij liepen vlot uit tot 1-5, maar dan keerde de partij: Bruno en Victor verloren met 2 belles allebei hun twee volgende matchen: 5-5 en alles over te doen.
Maar dan konden we toch terug de kloof maken: 6-8, als Bruno zijn belle won, dan was de match beslist: nu kregen we nog een spannende eindronde waarin Vincent het laken naar zich toe kon trekken met 4 op 4 : 7 – 9 winst

Onze Heren C met Dries, Floris, Laurent en Alexander trokken naar het verre Woudpalet. Ook hier hebben ze blijkbaar moeite om de ploegen gevuld te krijgen: hun kopman was afwezig zodat we mochten spelen tegen B6 en 2 C0: dat betekende dat de terugtocht vrij vroeg kon aangevat worden.
Aanvankelijk klampte de tegenstander nog aan tot 3 – 5, maar dan ging het naar 4-7 en vervolgens wonnen we alle partijen: 4 – 12 en 4 van de 5 belles konden wij binnenhalen. Het liep dan toch nog moeilijker dan je zou verwachten. Laurent zorgde voor 3 op 3.

Onze heren D was eigenlijk een experiment met de familie Kiekepoos (Jurgen, Senne en Lune) samen met Jasper tegen Herckenrode, die speelden met 2 B6, C2 en C6: duidelijk veel sterker dan onze ploeg. Dat bleek echter niet het geval want wij liepen vlotjes uit tot 2-6 halfweg. Senne die goed op dreef was, won vervolgens zijn 3° match: 2 – 7. Dan gebeurde echter het ondenkbare: Lune (2 x) en Jurgen verloren in de belle en zo kwam de tegenstander terug tot 7 – 7: nog geen man overboord.
In de slotronde gingen Jasper en Jurgen onderuit: een heel pijnlijk verlies na zulke sterke start.

De E-ploeg trok naar Leopoldsburg. Ook hier forse tegenstand: D0, D2 en D4. Tom Jansen (E0) maakte zijn debuut in provinciale en hij pakte zelfs een winstmatch. Jonas en Stan waren goed op dreef en speelden 4 op een rij: het werd dus een vlotte zege met 5 – 11.

De F-ploeg nam het op tegen Houthalen met D2, D2, D6 en E0. Onze ploeg was in klassement veel zwakker en toch werd er verrassend gestart: 1 – 3 voor met winst van Karel (E4) tegen D2 en Niels. Houthalen herstelde snel van de opdoffer: halfweg 4 – 4 en nadien kon enkel Jeffrey nog een match winnen: een logisch en duidelijk verlies met 11 – 5.

Onze G-ploeg met Ethan, Roos, Eppo en Kevin kreeg in Rijkel Borgloon ook zwaardere tegenstand met D6 en E-spelers. Halfweg reeds 6 – 2 in het verlies en met een 9-3 stand was de beslissing gevallen.
Roos en Eppo haalden er 2 binnen, Ethan en Kevin elk eentje. Uiteindelijk 10-6 verlies.

Onze dames trokken voor hun eerste match naar Stekene. Nicole was verhinderd. Birgit verving haar. Voor onze D6-spelers was de tegenstand te zwaar met C en 2 D-spelers.
Nele had nochtans twee keer de kans om de eer te redden maar zij verloor twee keer in de belle. Volgende week de eerste thuismatch voor onze dames.

Onze jeugd van de H-ploeg was de enige ploeg die niet volledig kon spelen: met drie is het uiteraard moeilijk. Arjen, Nicolas en Kevin namen het op tegen 2 E6 en NG. Halfweg een achterstand van 6 – 2 en de tegenstander stoomde door naar 9-3. Nadien nog nipt verlies voor Nicolas en ook Aras verdiende ook zeker één match, maar met 12-10 onderuit in de belle. Uiteindelijk 10-4 verlies. Arjen deed het prima want hij scoorde 4 op 4.

Onze cadettenploeg die behalve Bruce speelde met preminiemen Tobe en Kobe nam het op tegen E6 en NG van Paal: een zware opdracht. Bruce maakte kans in de belle om een match mee te pikken, maar hij ging met 11-9 ten onder. Kobe kon de eer van onze ploeg redden (1 – 9 verlies), maar het belangrijkste, ervaring opdoen is geslaagd.
De ploeg - 12 met Jasper, Liam en Sem kreeg ook zware tegenstand van Bilzen met 2 E6 en NG.
Liam verliest zijn eerste in de belle, maar de twee volgende matchen kon hij winnen. Ook zijn broer Sem, die op de valreep kwam invallen, had kans op één winstmatch,maar in de belle nipt onderuit.
Ook hier 2-8 en ervaring kunnen opdoen.

Week 3: Winnaars maar ook verliezers
Week 1: Een start met wisselend succes