TTC Schulen herovert de beker van Limburg

Vorig jaar was de finale van de beker van Limburg een spannende match tussen Hoeselt en Schulen.
Na verschillende belles die werden verloren gingen de beker toen naar Hoeselt. Schulen was nog niet goed bekomen van deze nederlaag want na een ononderbroken periode van 15 bekeroverwinningen ging onze ploeg onderuit.
Dit jaar kreeg onze ploeg een herkansing in de finale die werd gespeeld in Westerlo.
Wij speelden met Ward (B0), Jan B0 en Matthias B2 - Hoeselt kwam bijna even sterk voor de dag met Wouter B2, Ruben B2 en Jamie B2.
Er werd dus hoogstens één handicappunt gegeven in enkele matchen. Een strijd met gelijke wapens waar onze spelers duidelijk minder ruimte hadden in vergelijking met thuis maar dat gold voor beide ploegen.

Jamie startte tegen Jan en Jan won vrij vlot. Ruben startte tegen Ward en ook hier vrij vlot winst met 1-3. Vervolgens mocht Wouter het opnemen tegen Matthias: ook hier winst voor Matthias met 1 - 3. Jamie tegen Ward leverde de vierde winstmatch op rij op: 0 -4: dan denk je de match is gespeeld maar niets was minder waar.

Ruben speelde tegen Matthias in een match met kerende kansen - ondanks matchpunten ging de winst naar Ruben in de belle. Wouter speelde tegelijk tegen Jan en Jan verloor vlotjes: 2 - 4, nog geen man overboord.

In de volgende ronde speelde Matthias tegen Jamie en Ruben tegen Jan: het werd erg spannend. Terug matchpunten voor Matthias maar Jamie kon het laken naar zich toe trekken: 3 - 4.
Jan speelde tegelijkertijd een thriller met ook een belle en daarin kon Jan na twee keer een royale voorsprong uit handen geven, toch winnen in de belle met 11-13.
Daarmee komt de beker terug naar Schulen: knap van onze mannen. Op naar de beker van Vlaanderen in het verre Roeselare op 1 mei.

Week 21: Onze heren B promoveren naar 2° nationale!!!
Week 20: Heren A zorgen voor kleine stunt tegen leider SOKAH