Week 6: Een moeilijke week met veel afwezige spelers

Het was andermaal een speelweek met enkele gekwetste spelers alsook enkele afwezigen. Bijgevolg moest er doorgeschoven worden met spelers naar een hogere afdeling waardoor de meeste ploegen verzwakt aan de aftrap kwamen. Hopelijk biedt de rustdag die op komst is wat soelaas voor herstel van onze gekwetste spelers. Bovendien is het goed dat we volgend weekend de handen vrij hebben want dan gaat op zondag onze ontbijtactie door in Schulen waarvoor iedereen online kan inschrijven.

Onze heren A namen het op tegen Smash Dolfijn uit Aarschot: zij zijn een middenmoter in onze reeks.
De tegenstander daagde op met een sterke ploeg 3 B0 en B2. Wij speelden met Ward, Jan, Matthias en Vincent.
Het ging aanvankelijk gelijk op: 3 - 3. Jan en Ward sloegen dan een kloof: 5 - 3. Ook in de volgende ronde terug winst voor Matthias die goed op dreef was: 6 - 4. Vervolgens verliezen Jan en Ward en de bordjes hangen terug gelijk. Vincent wint dan zijn eerste match en Matthias zijn derde: een gelijkspel is veilig gesteld. Er was dus uitzicht op winst maar in de slotronde gaan Jan en Ward helaas onderuit: een billijk gelijkspel is het resultaat.

De B-ploeg met Pepijn, Klaas, Bruno en Dries kregen het bezoek van Melreux die opdaagden met
De B-ploeg kreeg het bezoek van Melreus die opdaagden met B2, B4 en B6. Er was geen kruid gewassen tegen onze ploeg: halfweg al een kloof van 7-1 en dat werd verdubbeld naar 14-2. 4 op 4 voor Pepijn en Dries.

De heren in landelijke speelden met Floris, Alexander, Jurgen en Senne. Zonnebeke was in klassementen minder sterk en dat bleek ook: halfweg een voorsprong met 6 - 2 en daarna verloren onze spelers geen enkele match meer. 4 op 4 voor Floris en Jurgen.

Onze provinciale ploegen kregen vrijdag zware kleppers tegen.
De D-ploeg moest spelen met drie: Victor, Jonas en Lune. De tegenstander was de leider in hun reeks: United B met B6 en 3 C0. Victor kon de eer redden voor onze ploeg met één winstmatch alhoewel met drie belles hadden het ook meer winstmatchen kunnen zijn. Ook Jonas had match ballen tegen Peter Oris. Maar dit was een match waarin we geen punten konden sprokkelen.

De E-ploeg met Stan, Bert, Jeffrey en Brahim (E0) namen het op tegen Morata die lager geklasseerd stonden. MOrata speelde met een onwaarschijnlijk sterke ploeg: C2, C4, C6 en D2: met die ploeg zouden zij normaal alleen op kop moeten staan in onze reeks. Met D2 en E0 konden wij uiteraard weinig weerwerk bieden. Dankzij twee winstmatchen van Stan die nu al lang erg goed op dreef is, was het halfweg 6 – 2. In de tweede helft kon Jeffrey ook een match meepikken en Stan zijn derde match: het werd bijgevolg een duidelijk 12-4 verlies.

Onze F-ploeg met Niels, Nick, Frank en Karel allen E-spelers moesten het ook opnemen tegen medeleider United G die speelden met 3 D2 en D4. Ook hier een onbegonnen opdracht.
Onze speler konden zelfs de eer niet redden: 16 – 0 was het verdict.

De G-ploeg met Ethan, Eppo, Arjen en Nele kregen het bezoek van Opglabbeek met E4, E6 en NG. Ook hier was het verschil groot: halfweg 7 - 1 en nadien won onze jeugd alle matchen: 15-1. Enkel Ethan gunde de tegenstrever één match.

De jeugd van de H-ploeg speelde met Kevin, Nicolas, Aras en Elke.
Bilzen daagde op met 2 E6 en 2 NG. Aanvankelijk was het verschil niet zo groot: halfweg een kloofje: 5 - 3 maar dan brak de veer bij de tegenstander: het werd 13-3 en 4 op 4 voor Kevin en Nicolas.

De match van onze dames tegen Smash Dolfijn is uitgesteld en onze twee jeugdploegen waren deze week vrij.

Onze jeugd doet het prima in TOP JEUGD
Week 5: Halve A-ploeg valt gekwetst uit!