Week 15: Heren B leiden pijnlijke nederlaag in topmatch

Het skiseizoen alsook kwetsuren breken ons zuur op. Het gevolg hiervan is dat we met onze heren A forfait moesten geven voor de match in en tegen Villette. Dat betekent uiteraard een stevige boete voor de clubkas.
Onze heren B konden wel aantreden in Villette voor een topmatch in hun reeks, want inzet is de strijd om promotie. Wij konden spelen met Matthias, Vincent, Dries en Laurent. De tegenstander was op papier net iets sterker met 2 B2 en 2 B4. Wij namen een sterke start met winst voor Matthias en Vincent. Vervolgens verslaat Dries de B2, maar voor Laurent was dit te hoog gegrepen. – Matthias en Vincent doen hun kunstje van de eerste match nog eens over: 1 – 5 en alles lijkt in orde te komen.
Dries verliest vervolgens in een belle tegen de andere B2 – zo gaan we toch nog rusten met een 3 – 5 voorsprong.Vervolgens wint Dries zijn tweede match: 4 – 6. Vincent en Matthias tegen de kopmannen leverde een spannende strijd op, maar ondanks matchpunten verliest Matthias toch in de belle en Vincent eveneens: de bordjes hangen terug gelijk. Vervolgens een spannende ronde die fataal afloopt: Dries en Laurent verliezen beiden in een belle en zo is enkel een gelijkspel nog haalbaar. In de slotronde wint Matthias terwijl Vincent verliest: 9 – 7: een pijnlijke nederlaag die zou kunnen meespelen in de eindafrekening, maar we hebben ons lot nog altijd zelf in handen.

Onze heren C trokken naar leider Diest wat uiteraard ook een zware opdracht betekende.
Wij speelden met Jurek, Bruno, Thomas en Alexander. De leider kwam sterk voor de dag met Chen Song B2, B4, B6 en C2. Jurek wint zijn eerste partij terwijl Bruno in een belle onderuit gaat. In de tweede ronde heeft Thomas matchpunten tegen Chen Song, maar hij verliest dan toch in de belle: heel jammer. Bruno verslaat dan ook nog de C2, maar we staan halfweg stevig op achterstand: 6 – 2.
In de tweede helft winnen ook Thomas en Alexander tegen de C2. Dat gaf uiteindelijk een “zware” nederlaag met 12-4. Er had nochtans meer ingezeten want ook Jurek en Thomas verliezen nog eens in een belle, maar verlies tegen de leider is uiteraard geen schande.

Onze D-ploeg in de gewone bezetting met Jurgen, Victor, Senne en Jasper trok naar Bilzen waar ze een sterke tegenstander troffen met B6, C0 en 2 C2.
Jurgen en Victor starten sterk met winst: 0 – 2, wat zij in hun volgende match nog eens overdeden.
Ook Jasper kon een match meepikken tegen C0 terwijl Senne twee keer nipt verliest in een belle. Maar dat gaf ons halfweg toch een voorsprong van 3 – 5.
Jasper wint dan opnieuw terwijl Senne terug verliest, maar ook Jurgen en Victor verliezen in hun volgende match en zo komt Bilzen helemaal terug: 6 – 6. In de volgende ronde tonen onze mannen hun veerkracht: Senne wint zijn eerste match en Jasper zijn 3°: 6 – 8. Zouden Victor en Jurgen het in de laatste ronde kunnen afmaken tegen Maarten B6 – Voor Victor was de tegenstander te sterk, maar Jurgen kon in een belle het laken en de match naar zich toe trekken: 7 – 9 en zo zit onze D-ploeg nu helemaal in veilig vaarwater.

Onze Heren E en F mochten allebei spelen in en tegen Alken. Voor de E-ploeg was de tegenstander Alken C terwijl onze F-ploeg ook in 3° provinciale het moest opnemen tegen Alken B.
Onze C-ploeg met Jonas, Joris, Bert en Stan kreeg 4 D4-spelers tegen. Dat leek een gemakkelijke opdracht, maar zo vlot ging het niet. Halfweg stond het nog mooi gelijk dankzij winstmatchen van Jonas en Joris. Vervolgens konden Stan en Jonas de stand gelijk houden tot 6 – 6. Maar dan slaagde al onze spelers erin om hun match te winnen en zo werd het plots toch nog een duidelijke zege. Jonas was met 4 op 4 de stuwende kracht.
Voor onze F-ploeg was de tegenstand in Alken nog zwaarder: D0 en D4. Enkel Jeffrey als D2 kon weerwerk bieden – voor onze E-spelers zat er geen winstmatch in. Jeffrey versloeg wel de ganse ploeg en behaalde 4 op 4: dat verklaart dan ook de uitslag: 12 – 4

Onze G-ploeg trok naar het verre Mattec. Eppo, Arjen, Nele en Elke kregen hier E4 en 3 E6 tegen.
Deze match kende een spannend verloop – na drie belles hielden de ploegen elkaar in evenwicht: 4 – 4 halfweg. Nadien zorgen Nele en Arjen, die zijn derde match wint, voor een 6 – 6 stand. Elke kan vervolgens gelijke tred houden met winst: 7 -7. In de laatste ronde kon het alle kanten uit maar Eppo en Arjen halen de winst binnen: 7 - 9. Arjen was deze keer uitblinker met 4 op 4.

Onze H-ploeg kreeg Hasselt op bezoek met 4 ervaren spelers: E4 en E6. Wij deden het met Nicolas en Aras en daarbij 2 preminiemen Kobe en Tobe. Hier konden we enkel maar duimen en hopen dat ze ervaring konden opdoen waarbij het resultaat niet belangrijk is.
Uiteindelijk konden alle spelers een paar setjes meepikken en dat was op zich al een sterke prestatie.
Nicolas had wel 2 keer kans op match winst na een belle, maar het lukte net niet zo werd het een forfaitscore: 0 – 16.

Onze preminiemen speelden tegen Aarschot. Wij speelden met Liam, Mati en Axel.
Liam kon al vrij snel een match winnen: 1 – 3. De volgende ronde was er een kans om terug te komen, maar zowel Mati als Liam gingen in een belle onderuit. Uiteindelijk bleef het bij 1 winstmatch: 1 – 9 en weer een ervaring rijker.

Week 16: Heren B knopen terug aan met de overwinning
Pepijn haalt BRONS op de Vlaamse kampioenschappen