Onze cadetten winnen de eindronde

De jeugdcompetitie is opgesplitst in twee twee helften en dus ook een aparte ranking. In de eerste helft van dit seizoen hadden wij één cadettenploeg: onze cadetten A deden het prima en wonnen hun reeks. Na nieuwjaar waren er meer cadetten bereid om competitie te spelen zodat wij ook een B-ploeg konden inschrijven. Die tweede helft werd verrassend gewonnen door onze cadetten B voor onze cadetten A.

Dat toont aan dat onze cadetten in feite klaar zijn om een volgende stap te zetten om verder te kunnen groeien en dat is de stap naar de herencompetitie. We gaan onze jeugd dan ook inzetten in provinciale en daarvoor hebben we een ploeg in 5° en in 4° provinciale.

De best geklasseerde ploegen van de cadettencompetitie mogen een eindronde spelen. Het reglement staat blijkbaar maar één ploeg per club toe en dus gingen onze cadetten op 6 mei in Bree eindronde spelen met 4 ploegen.

De eerste match was tegen Herckenrode met 2 E6 en een NG. Wij speelden met Ethan, Kevin en Arjen (allen E6). Het was aanvankelijk spannend: Arjen won in de belle terwijl Kevin verloor. Vervolgens won Ethan zijn match terwijl Arjen in de belle verloor: 2 - 2. Maar dan brak de veer bij de tegenstander en onze jongens wonnen alle matchen: 8 - 2. De finale werd nadien gespeeld tegen Bree die speelden met E6 en 2 NG: dat leek een makkelijke opdracht. Maar wij verloren de eerste ronde: 0 - 2.

Vervolgens winst voor Ethan en verlies voor Arjen: 1 - 3. Kevin en Ethan konden dan allebei winnen: de partij was terug in evenwicht. Na winst in het dubbelspel en vervolgens winst voor Kevin en Arjen: 6 - 3: de beker was binnen. In de slotmatch ging Ethan in de belle nog onderuit maar de winst was al eerder binnen.

Een knappe prestatie van onze cadetten.

Vlaamse beker gespeeld in Schulen